Κυκλοφοριακή Αγωγή: Ο απρόσεκτος ... πεζός

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Ο απρόσεχτος?πεζός!

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΤΑΞΗ

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2014-2015

 

 Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 23 μαθητές και μαθήτριες, 16 αγόρια και 7 κορίτσια (αμιγές τμήμα). Οι συναντήσεις της ομάδας πραγματοποιούνταν την ώρα της Ευέλικτης ζώνης, αλλά και με διάχυση σε όλα τα μαθήματα, μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας (σε μια δραστηριότητα βγήκαμε και έξω από τη σχολική μονάδα).

Αφόρμηση

Φέτος η Γ΄ τάξη έπρεπε να αναλάβει ένα πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής. Αποφασίσαμε λοιπόν να διδάξουμε στους μαθητές μας τι συμπεριφορά πρέπει να έχουν όταν κινούνται πεζοί στο δρόμο, ώστε  να είναι ασφαλείς και να μην κινδυνεύουν να τραυματιστούν.

Υποθέματα

  • Σήματα οδικής κυκλοφορίας
  • Υποχρεώσεις και δικαιώματα των πεζών
  • Κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους
  •  Επιπτώσεις ανάρμοστης συμπεριφοράς, όταν είσαι πεζός σε δρόμο

 

Παιδαγωγικοί στόχοι

  1. 1.      Να γνωρίσουν οι μαθητές τα σημαντικότερα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
  2. 2.      Να κατανοήσουν οι μαθητές τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που έχουν όντας πεζοί σε οποιοδήποτε δρόμο.
  3. 3.      Να μάθουν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους.
  4. 4.      Να γνωρίσουν τους κινδύνους που παραμονεύουν, όταν δεν δείχνουν σωστή συμπεριφορά.

 

Μεθοδολογία υλοποίησης

  •    Μέθοδος Project (Σχέδιο εργασίας)
  •    Ομάδες εργασίας
  •    Ερέθισμα με προβολή και σχολιασμό σχετικών εικόνων και βίντεο
  •    Παιχνίδι ρόλων
  •    Δραματοποίηση
  •    Βιωματική προσέγγιση
  •    Παραγωγή γραπτού λόγου
  •    Επεξεργασία κειμένου
  •    Συνέντευξη
  •    Εικαστική έκφραση
  •    Προφορική έκφραση
  •    Δημιουργία κολλάζ
  •    Μουσικοκινητική αγωγή-προσέγγιση

 

Συνεργασία:

  •            Θα θέλαμε να συνεργαστούμε με την Τροχαία. Θέλουμε να πάρουμε συνέντευξη από έναν τροχονόμο είτε με φυσική παρουσία είτε μέσω e-mail.
    •          Επίσης, όπως και πριν, θα πάρουμε συνεντεύξεις ? μαρτυρίες από απλούς πολίτες που έπαθαν κάποιο ατύχημα στο δρόμο όντας πεζοί, αλλά και από ένα ανάπηρο παιδί που αντιμετωπίζει προβλήματα με τη μετακίνησή του στο δρόμο.

 

  •          Ακόμα, θα καλέσουμε τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών στην τάξη μας για ένα δίωρο το Μάρτιο ή τον Απρίλιο για να συμμετάσχουν κι αυτοί στο πρόγραμμά μας και να γίνει διάχυση του προγράμματος στην τοπική κοινωνία.
  •          Υπάρχει πιθανότητα να συνεργαστούμε με Γ΄ τάξη άλλου σχολείου όσον αφορά το πρόγραμμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Πεδία σύνδεσης με τα προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων

Γλώσσα: Παραγωγή γραπτού λόγου, προφορική έκφραση, επεξεργασία κειμένων, αιτιολόγηση της άποψής μου με επιχειρήματα

Μαθηματικά: Επίλυση προβλημάτων και των τεσσάρων πράξεων, εμπνευσμένα από την Κυκλοφοριακή Αγωγή, χρονομέτρηση της εναλλαγής των φαναριών από το πράσινο στο κόκκινο

Αισθητική αγωγή: Δημιουργία κολλάζ, δραματοποίηση, δημιουργία πινάκων με θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή, κατασκευή των σημαντικότερων σημάτων οδικής κυκλοφορίας σε μικρότερη κλίμακα

Μελέτη: Ενότητα 3-Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς, με σημαντικότερο το Κεφάλαιο 3- Κυκλοφορούμε με ασφάλεια

Φυσική αγωγή: Άθληση μέσα από ομαδικά παιχνίδια ?τήρηση κανόνων και επίτευξη στόχων

 

Χρονική εξέλιξη του προγράμματος

1ος
ΜΗΝΑΣ

Δεκέμβριος (Αρχές 2ου τριμήνου): Θα γίνει διερεύνηση του θέματος και συλλογή όλων των απαραίτητων υλικών, καθώς επίσης θα πραγματοποιηθεί και ο ολοκληρωτικός σχεδιασμός του προγράμματος.

2ος ΜΗΝΑΣ

Ιανουάριος: Αυτόν το μήνα θα εργαστούμε πάνω στις δραστηριότητες που θα υποστηρίξουν το πρώτο υπόθεμα του προγράμματος.

3ος ΜΗΝΑΣ

Φεβρουάριος: Θα πραγματοποιηθούν οι δραστηριότητες του δεύτερου υποθέματος.

4ος ΜΗΝΑΣ

Μάρτιος: Αυτόν το μήνα θα ασχοληθούμε με το τρίτο υπόθεμα. Και επίσης είναι ο μήνας που θα καλέσουμε τους γονείς/κηδεμόνες για να συμμετάσχουν σε σχετικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη παρέα με τους μαθητές.

5ος ΜΗΝΑΣ

Απρίλιος: Θα ολοκληρωθούν οι δραστηριότητες του τελευταίου υποθέματος και θα γίνει αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί περίπατος στο χωριό (Ν. Καρβάλη). Τέλος, να σημειωθεί ότι κάποια στιγμή είτε το Μάιο είτε στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του προγράμματος στους γονείς/κηδεμόνες, για να γίνει διάχυση στην τοπική κοινωνία.

 

Δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν

  1.      Στην αρχή της εφαρμογής του προγράμματος διαβάσαμε στους μαθητές το παραμύθι «Καλώς τον Κύριο Κ.Ο.Κ.». Θέλαμε να γνωρίσουν την έννοια του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μέσα από μια απλή και διδακτική ιστοριούλα, καθώς σχεδόν όλοι πρώτη φορά άκουγαν αυτό το αρκτικόλεξο και δεν είχαν ιδέα τι είναι και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην καθημερινή μας ζωή. 
  2.   Αφού οι μαθητές πήραν μια πρώτη ιδέα, συνεχίσαμε με το κανονικό βιβλίο του Κ.Ο.Κ. από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, Αθήνα 2007. Ξεφυλλίσαμε παρέα το βιβλίο, εξηγήσαμε τι ακριβώς περιλαμβάνει, για ποιους λόγους έχει γραφτεί και πόσο σημαντικό είναι να τον γνωρίζουμε όλοι μας και να εφαρμόζουμε τους κανόνες του. Είδαμε όσα σήματα προλαβαίναμε και εστιάσαμε σε αυτά που αφορούν κυρίως τους πεζούς.    
  3. Στο βιβλίο της Μελέτης στην ενότητα 3, «Μέσα Συγκοινωνίας και Μεταφοράς», και συγκεκριμένα στο τρίτο κεφάλαιο, «Κυκλοφορούμε με ασφάλεια», υπάρχουν κάποια σημαντικά σήματα οδικής κυκλοφορίας. Αφού τα συζητήσαμε ένα ένα, λύσαμε σχετικές ασκήσεις και σημειώσαμε τις σημαντικές διαφορές των πινακίδων στα χρώματα και στο σχήμα, δώσαμε στους μαθητές ένα μεγάλο χρονικό περιθώριο για να τα μελετήσουν και να δώσουν εξετάσεις για να πάρουν δίπλωμα πεζού. Όταν ήρθε η στιγμή, οι μαθητές έδωσαν εξετάσεις, όμως πέρασαν μόνο οι τέσσερις, καθώς είχαν δικαίωμα να κάνουν μόνο δύο λάθη και παρόλο που το τεστ ήταν αρκετά εύκολο, οι περισσότεροι αγχώθηκαν και δεν τα κατάφεραν. Τους δόθηκε όμως και δεύτερη ευκαιρία. Τη δεύτερη αυτή φορά, με τα θέματα να είναι ίδια, πέρασαν επιτυχώς όλοι οι μαθητές. Λίγο καιρό μετά παρέλαβαν όλοι το δίπλωμά τους εκτυπωμένο, και αφού το χρωμάτισαν, συμπλήρωσαν τα στοιχεία τους, κόλλησαν πραγματική φωτογραφία τους ή ζωγράφισαν το πρόσωπό τους, μετά από λίγες μέρες το παρέλαβαν καιπλαστικοποιημένο. Η χαρά τους ήταν μεγάλη! 
  4.  4. Στην επόμενη δραστηριότητα οι μαθητές σχεδίασαν και ζωγράφισαν δικά τους σήματα. Παρακάτω θα δείτε δυο σχετικές εργασίες. Οι εργασίες των υπόλοιπων μαθητών επισυνάπτονται. 
  5. Η πέμπτη δραστηριότητα ήταν και η μοναδική επίσκεψη που κάναμε όλοι μαζί ως τάξη. Βγήκαμε βόλτα στο χωριό μας για περίπου μία ώρα. Στη βόλτα αυτή δείξαμε το σωστό τρόπο με τον οποίο διασχίζουμε έναν δρόμο και μετά τον εφαρμόσαμε κιόλας. Επίσης εντοπίσαμε όσα σήματα  μπορούσαμε και τα σχολιάσαμε.
  6.   6. Η έκτη δραστηριότητα είναι και η πιο συγκινητική. Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός επικοινώνησε με μια οικογενειακή της φίλη, την κυρία Ξένια, κάτοικο Θεσσαλονίκης, η οποία είναι μητέρα δύο παιδιών. Η μεγάλη της κόρη, η Χριστίνα, έχει κινητικά προβλήματα, τα οποία την έχουν καθηλώσει σε αναπηρικό καροτσάκι από τη γέννησή της. Η δεύτερη κόρη της, η Ελένη, μπορεί να κινείται μόνη της, αλλά με κάποια δυσκολία. Ζητήσαμε και από τις τρεις να μας απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή μετακίνησή τους. Για παράδειγμα, πόσο εύκολο είναι να κάνει η Χριστίνα μια βόλτα στη γειτονιά της ή πόσο εύκολα μπορεί η Ελένη να κατέβει στο κέντρο για να κάνει τα ψώνια της. Μόλις έφτασαν στα χέρια μας οι απαντήσεις, τις ανακοινώσαμε στους μαθητές, αφού βέβαια τους είχαμε ήδη μιλήσει για αυτήν την οικογένεια και συγκεκριμένα για αυτά τα δυο αξιέπαινα κορίτσια. Θέλαμε να μάθουν ότι στους δρόμους κυκλοφορούν και άνθρωποι που αντιμετωπίζουν κινητικές δυσκολίες και που αν για εμάς είναι μια φορά δύσκολο και επικίνδυνο να μετακινηθούμε, για αυτούς είναι χίλιες φορές πιο δύσκολο. Εξηγήσαμε ότι όλοι μας πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ, ώστε να μη μας συμβεί κάποιο ατύχημα. Επιπλέον, συζητήσαμε τους τρόπους που βρήκαν τα κράτη για να βοηθήσουν τους ανθρώπους με αναπηρία να μετακινούνται με ασφάλεια και ευκολία, όπως τις διαβάσεις και τα πάρκινγκ για αναπήρους κ.λπ. Βέβαια, μιλήσαμε και για όλους αυτούς που δεν σέβονται τους πεζούς και κυρίως τους ανάπηρους ανθρώπους και τους παρουσιάσαμε ως παράδειγμα προς αποφυγή. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές έστειλαν ζωγραφιές τους στις δύο αυτές κοπέλες ως δώρο και ενθύμιο για τη συνεργασία μας.
  7. Επίσκεψη τροχονόμου στην τάξη! Η δραστηριότητα αυτή έλαβε χώρα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας στις 5/6/2015 και συγκεκριμένα διήρκησε από τις 10.00 έως τις 11.00. Κάθε μαθητής έκανε μια ερώτηση στον κύριο διοικητή, ο οποίος δέχτηκε με προθυμία να μας επισκεφθεί. Έδωσε απαντήσεις και έλυσε πολλές απορίες των μικρών μαθητών. Ευχαριστούμε πολύ την Τροχαία Καβάλας για τη συνεργασία της. Πρωτόγνωρη δραστηριότητα για τα παιδιά και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς έμαθαν πολλά που δεν ήξεραν και τα έμαθαν από ειδικό. Ακολουθεί φωτογραφία και οι ερωτήσεις που έκαναν οι μαθητές στον τροχονόμο. 

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟ

Τόλης

Τι σπουδές πρέπει να κάνει κάποιος για να γίνει τροχονόμος; Έφη

Έχετε κινδυνέψει ποτέ κατά τη διάρκεια της εργασίας σας;

Ελένη

Πόσο μισθό παίρνετε;

Ιορδάνης

Για ποιο λόγο γίνατε τροχονόμος; Τι σας άρεσε;

 Αγάπη

Ποιες είναι οι δυσκολίες της δουλειάς σας;

Εριόν

Κύριε τροχονόμε, πόσες ώρες δουλεύετε την ημέρα;

Ντορίτα

Γεια σας κύριε τροχονόμε! Είναι εύκολη η δουλειά σας;

Κιουπτσής

Γιατί υπάρχουν οι τροχονόμοι;

Μπαξεβάνογλου

Μπορείτε να μας πείτε το ωράριό σας για μια εβδομάδα;

Κάζογλου

Γιατί υπάρχουν αυτοκίνητα πάνω σε πεζοδρόμια;

Ερδέμ

Έρχεται ένα αμάξι προς τα εμάς. Τι να κάνουμε;

Γρηγόρης

Σας έχει τύχει τροχαίο περιστατικό με τραυματίες;

 Γιουγκέν

Για ποιο λόγο γίνονται τα περισσότερα τροχαία;

Γιώργος

Τι συμβουλές θα δίνατε στους πεζούς;

Σαλπιγγίδης

Αν δεν γινόσασταν τροχονόμος, τι θα θέλατε να γίνετε άλλο; Γιάννης

Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι πεζοί;

Σωτηρία

Η οικογένειά σας ανησυχεί μήπως κάτι σας συμβεί;

Ιωάννα

Έχετε επισκεφθεί άλλο σχολείο; Θέλατε να έρθετε να μας μιλήσετε;

Εντζέλα

Πώς αντέχετε τον ήλιο το καλοκαίρι όταν έχετε έξω υπηρεσία;

Παπαδόπουλος

Πότε σταματάτε ένα αυτοκίνητο για έλεγχο;

Μένκσι

Ποιο είναι το μεγαλύτερο κακό που μπορεί να κάνει κάποιος και τι πρόστιμο θα πάρει; Θα πάει φυλακή;

Ιατρού

Εσείς έχετε πάθει κάποιο ατύχημα με το αμάξι ή πεζός;

Λεωνίδας

Εσείς οδηγείτε σωστά εφαρμόζοντας τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.;

8.  Τελευταία δραστηριότητα ήταν η εξής: Καλέσαμε τους γονείς στην τάξη για να παρουσιάσουμε το πρόγραμμα και όλες τις δραστηριότητες που είχαμε εφαρμόσει αλλά και για να συμμετάσχουν κι αυτοί στην τελευταία μας δραστηριότητα.

Εφαρμόστηκαν δύο δραστηριότητες. Στην πρώτη κάθε γονιός ήταν ομάδα με το παιδί του. Υπήρξαν περιπτώσεις γονιών που δεν κατάφεραν να έρθουν, λόγω της εργασίας τους. Τα παιδιά τους δεν έμειναν αμέτοχα. Είτε έκαναν ομάδα με την κυρία τους είτε μπήκαν ως δεύτερα μέλη σε άλλες ομάδες. Κάθε ομάδα που δημιουργήθηκε λοιπόν έπρεπε να πάρει συνέντευξη από τον αντίστοιχο ενήλικα. Ο ενήλικας απάντησε διάφορες ερωτήσεις και σχεδίασε με τη βοήθεια των μαθητών της ομάδας σήματα οδικής κυκλοφορίας.

Δεύτερη δραστηριότητα: γονείς εναντίον μαθητών! Δημιουργήθηκαν δύο ομάδες, η μία των γονιών και η άλλη των μαθητών.  Αυτή η δραστηριότητα ήταν ένα παιχνίδι γνώσεων. Και οι δυο ομάδες απάντησαν σε δέκα ερωτήσεις. Νικητές ανακηρύχθηκαν οι μαθητές! 

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε το ερωτηματολόγιο που απάντησαν οι γονείς, οδηγίες για το παιχνίδι γνώσεων και τις δέκα ερωτήσεις που απάντησαν μικροί και μεγάλοι.

 

Ο ΑΠΡΟΣΕΧΤΟΣ ΠΕΖΟΣ

ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:

Παίρνω συνέντευξη από έναν μεγαλύτερο!

  1.     Έχετε ποτέ πέσει θύμα κάποιου ατυχήματος ενώ περπατούσατε στο δρόμο; Τι ακριβώς συνέβη;
  2. Φταίγατε εσείς ή όχι;
  3. Τι θα μπορούσατε να κάνετε για να το αποφύγετε;
  4. Πόσο προσεκτικός-ή είστε όταν περπατάτε σε έναν δρόμο;
  5.     Για να είμαστε ασφαλείς κατά τη μετακίνησή μας σε έναν δρόμο, τι θα μας συμβουλεύατε να κάνουμε; 
  6.     Όταν βγαίνετε βόλτα με τα πόδια παρέα με το παιδί σας, του κρατάτε πάντα το χέρι σε όλη τη διάρκεια της βόλτας;
  7.     Θα αφήνατε το παιδί σας να διασχίσει έναν κεντρικό δρόμο μεγαλούπολης μόνο του;

ΝΑΙ                                          ΟΧΙ 

      8.     Πρέπει να διασχίσετε έναν δρόμο και είναι νύχτα. Τι προετοιμασίες πρέπει να κάνετε προτού βγείτε από το σπίτι, ώστε να φτάσετε με ασφάλεια στον προορισμό σας; 

      9. Γνωρίζατε ότι για τους πεζούς δεν υπάρχει πορτοκαλί φανάρι;

ΝΑΙ                           ΟΧΙ

     10.  Σχεδιάστε στα παρακάτω πλαίσια στην επόμενη σελίδα την πινακίδα STOP, ένα φανάρι κόκκινο ή πράσινο και μια διάβαση πεζών, όπως την φαντάζεστε εσείς!

 

                ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΣΕΩΝ

Βήματα

  1.     Χωρίζουμε όλα τα άτομα σε δύο ομάδες. Μία ομάδα όλα τα παιδιά και μία όλοι οι ενήλικες. Κάθε ομάδα πρέπει να βρει ένα όνομα που να την εκφράζει.
  2.     Κάθε ομάδα πρέπει να διαλέξει έναν γραμματέα, ο οποίος θα καταγράφει τις απαντήσεις.
  3.     Μοιράζουμε στις ομάδες λευκά χαρτιά.
  4.     Κάνουμε την πρώτη ερώτηση και κάθε ομάδα έχει ένα λεπτό για να την απαντήσει και να την καταγράψει στο λευκό χαρτί.
  5.     Ανακοινώνουμε τη σωστή απάντηση και σημειώνουμε το σκορ.
  6.     Συνεχίζουμε όπως και πριν και αναδεικνύουμε τη νικήτρια ομάδα.

Καρτέλες ερωτήσεων

 

  1.    Τι σχήμα έχει η πινακίδα του STOP;
  2.    Τι σχήμα έχουν οι πληροφοριακές πινακίδες;
  3.    Τι χρώμα έχουν οι πληροφοριακές πινακίδες;
  4.    Στέκεστε μπροστά σε κόκκινο φανάρι και ο δρόμος είναι άδειος, θα τον διασχίσετε το δρόμο;
  5.    Οι κανόνες κυκλοφορίας ισχύουν μόνο για τους οδηγούς αυτοκινήτων ή και για τους ποδηλάτες;
  6.    Βάλτε στη σωστή σειρά τα παρακάτω:

 κόκκινο φανάρι, τροχονόμος, πινακίδα STOP

  1.    Οδηγείτε το ποδήλατό σας και φτάνετε σε μια διασταύρωση χωρίς πινακίδες, φανάρια, τροχονόμο, ποιος έχει προτεραιότητα;
  2.    Είστε σε φανάρι που είναι πράσινο και πλησιάζει ασθενοφόρο με ανοιγμένη τη σειρήνα, θα περάσετε το δρόμο;
  3.    Έχετε βγει βόλτα και έχετε κουραστεί. Θέλετε να περάσετε απέναντι, αλλά η διάβαση είναι λίγα μέτρα πιο πέρα. Τι θα κάνετε;
  4.                      Τι είναι ο φωτεινός σηματοδότης;

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπλήρωσαν οι μαθητές για να αξιολογήσουν το πρόγραμμα και να εκφράσουν τη γνώμη τους. Ασφαλώς, τα ερωτηματολόγια αυτά κυρίως αποτέλεσαν δικό μας εργαλείο αξιολόγησης. Θέλαμε να καταλάβουμε πόσο διδακτικό, ψυχαγωγικό και ενδιαφέρον ήταν το συγκεκριμένο πρόγραμμα για τους μαθητές.

Μετά από ενδελεχή μελέτη των ερωτηματολογίων, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το πρόγραμμα ήταν αρκετά ελκυστικό και ενδιαφέρον, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών το αξιολόγησε με άριστα (10). Από απαντήσεις σε σχετικές ερωτήσεις φάνηκε ότι θέλουν να ασχοληθούν ξανά στο μέλλον με προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων. Κατά τη διάρκεια εφαρμογής των δραστηριοτήτων, ένιωσαν χαρά, ευτυχία αλλά και κούραση, διασκέδασαν αρκετά, τους άρεσε πολύ       η επαφή που είχαν με τον τροχονόμο και η δραστηριότητα με τους γονείς που συνεργάστηκαν μαζί τους.

Στην επόμενη σελίδα ακολουθεί το ερωτηματολόγιο.

 

Ερωτηματολόγιο

Ο απρόσεχτος?πεζός!

  1. Με άριστα το δέκα πόσο θα έβαζες στο πρόγραμμα αυτό; Κύκλωσε την απάντησή σου.

1    2    3    4    5    6    7    8    9    10

      2. Τι σου άρεσε περισσότερο από όσα έκανες κατά τη διάρκεια του προγράμματος;

      3. Τι δεν σου άρεσε από όσα έκανες κατά τη διάρκεια του προγράμματος;

      4. Θα ήθελες να συμμετάσχεις και τις επόμενες χρονιές σε τέτοια προγράμματα με διαφορετικό θέμα; Κύκλωσε?

                                            Ναι                      Όχι

     5. Κύκλωσε τις λέξεις που νομίζεις ότι ταιριάζουν με το πρόγραμμα που συμμετείχες.

χαρά                λύπη                άγχος               θλίψη              βαρεμάρα

ευτυχία           κούραση         διασκέδαση                πολύ ενδιαφέρον    

               

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΜΕ

1. Σημαντικό πρόβλημα ήταν ότι στη δραστηριότητα την τελευταία δεν κατάφεραν να έρθουν όλοι οι γονείς. Ήρθαν σχετικά λίγοι, παρόλο που είχαν ενημερωθεί αρκετές φορές και έγκαιρα.

2. Πίεση χρόνου. Λόγω κάποιων ξαφνικών υποχρεώσεων δεν καταφέραμε να εμπλουτίσουμε το πρόγραμμα και με άλλες δραστηριότητες.

3. Έλλειψη χρημάτων για την αγορά διάφορων υλικών, όπως πηλός, καμβάδες κτλ.

4. Σε σημαντικές δραστηριότητες ίσως χρειαστεί να κλείνουμε τα παράθυρα, καθώς η παρουσία ενός εντόμου μπορεί να φανεί καταστρεπτική. Οι μαθητές φοβούνται, εστιάζουν την προσοχή τους εκεί και χάνουν τη συγκέντρωσή τους.

5. Στο χωριό μας δεν έχουμε πολλά και διαφορετικά σήματα, διαβάσεις, φωτεινούς σηματοδότες κτλ. Έτσι, όταν βγήκαμε για περίπατο στο χωριό,  δυσκολευτήκαμε να βρούμε σημεία που θα μπορούσαν να διδάξουν κάποια πράγματα στους μαθητές.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπλήρωσαν οι μαθητές για να αξιολογήσουν το πρόγραμμα και να εκφράσουν τη γνώμη τους. Ασφαλώς, τα ερωτηματολόγια αυτά κυρίως αποτέλεσαν δικό μας εργαλείο αξιολόγησης. Θέλαμε να καταλάβουμε πόσο διδακτικό, ψυχαγωγικό και ενδιαφέρον ήταν το συγκεκριμένο πρόγραμμα για τους μαθητές.

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

1. Προτείνουμε η δραστηριότητα που πρέπει να συμμετάσχουν και οι γονείς να πραγματοποιηθεί, αν είναι δυνατόν, απογευματινές ώρες, για να καταφέρουν σίγουρα να έρθουν περισσότεροι γονείς, αν και θεωρούμε ότι κάποιοι ίσως και να φοβήθηκαν να εμφανιστούν ή κάποιοι άλλοι απλά δεν ήθελαν.

2.Επιπλέον, αν κοντά στην περιοχή σας λειτουργεί Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και έχετε τη δυνατότητα, καλό θα ήταν να το επισκεφθείτε με την τάξη σας.

3.Σε σημαντικές δραστηριότητες ίσως χρειαστεί να κλείνουμε τα παράθυρα, καθώς η παρουσία ενός εντόμου μπορεί να φανεί καταστρεπτική. Οι μαθητές φοβούνται, εστιάζουν την προσοχή τους εκεί και χάνουν τη συγκέντρωσή τους.

 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

 Κλείνοντας, θα θέλαμε να σας αναφέρουμε ότι στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές θα πάρουν μαζί τους ως ενθύμιο έναν φάκελο που περιέχει σχετικά με το πρόγραμμα φυλλάδια/εργασίες. Επιπλέον, πρέπει να τονίσουμε την αξία τέτοιων προγραμμάτων, καθώς δίνεται η ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητές να ασχοληθούν με κάτι που ξεφεύγει από τα στενά όρια του αναλυτικού προγράμματος, να διασκεδάσουν και να εκφραστούν με πολλούς και διάφορους τρόπους.

 

Στατιστικά Ιστοσελίδας
Σήμερα 6
Χθες30
Τη βδομάδα 6
Προηγούμενη βδομάδα 273
Το μήνα 2415
Προηγούμενο μήνα 1194
Σύνολο 1617423
Σύνολο Χρηστών2
Χρήστες 0
Επισκέπτες 2
Σύνδεση

Ανακοινώσεις Σχολείου
Τα πιο Δημοφιλή...
Πρόσφατες Ενημερώσεις