Αισθητική, λειτουργική, περιβαλλοντική διαμόρφωση και παιδαγωγική αξιοποίηση της Σχολικής Αυλής

Αισθητική, λειτουργική, περιβαλλοντική διαμόρφωση και παιδαγωγική αξιοποίηση της Σχολικής Αυλής

Το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρβάλης συμμετέχει στο πρόγραμμα «Eco-σχολική αυλή». Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλίππων με συνδιοργανωτές το γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων και το Δήμο Καβάλας. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα γίνεται μια προσπάθεια της αισθητικής, λειτουργικής και περιβαλλοντικής βελτίωσης του υπαίθριου σχολικού χώρου, ώστε αυτός να ανταποκρίνεται σε σύγχρονες απόψεις για το ρόλο του περιβάλλοντος στην αγωγή και εκπαίδευση, και να μπορεί να αξιοποιηθεί για τη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η υλοποίηση του προγράμματος στηρίζεται σε συμμετοχικές διαδικασίες, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται η σχολική κοινότητα. Το αποτέλεσμα που θα προκύψει θα ανταποκρίνεται:

  •          στις ανάγκες και τις επιθυμίες των μαθητών, ώστε η διαδικασία μάθησης και η παραμονή τους στο σχολείο να γίνουν πιο ευχάριστες
  •          στην αξιοποίηση του υπαίθριου σχολικού χώρου από τους εκπαιδευτικούς για τη  διδασκαλία διαφόρων γνωστικών αντικειμένων με εφαρμογή σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων και
  •          στην αντίληψη για το σχολικό χώρο που έχουν οι γονείς.

Επιδιώκεται επίσης:

  1.       σε σχέση με τους μαθητές:

?  να κατανοήσουν το ρόλο του ανθρώπου στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος

?  να αποκτήσουν σχετικές γνώσεις και δεξιότητες

?  να διαμορφώσουν θετική στάση για τη συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή και τη μελλοντική εξέλιξή τους σε ενεργούς πολίτες

  1.       και σε σχέση με το σχολείο

?  να πραγματοποιηθεί το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και η συνεργασία με τους συλλόγους και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Η πορεία που ακολουθεί η δράση είναι:

  1.       Επιλογή του θέματος
  2.       Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα υλοποιήσουν το πρόγραμμα, για τον παιδαγωγικό σχεδιασμό του υπαίθριου σχολικού χώρου και προτάσεις αξιοποίησής του
  3.       Προβολή εικόνων σχολικών αυλών άλλων σχολείων
  4.       Προετοιμασία και σχεδιασμός της πορείας δράσης
  5.       Ενημέρωση της τοπικής αυτοδιοίκησης και των γονέων των μαθητών
  6.       Σύνταξη ερωτηματολογίων που απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς
  7.       Συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες (μηχανικό περιβάλλοντος και γεωπόνο) για τη βελτίωση της σχεδιαστικής πρότασης όπως αυτή προέκυψε από την ανάλυση των ερωτηματολογίων των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών και τη δημιουργία του τελικού σχεδίου
  8.       Παρουσίαση του σχεδίου στη δήμαρχο για τη χρηματοδότηση και υλοποίηση της πρότασης, και σε ειδική εκδήλωση παρουσίασή του στους γονείς και στους φορείς της τοπικής κοινότητας
  9.       Συνεργασία της σχολικής κοινότητας για την υλοποίηση του σχεδίου
  10.   Αξιολόγηση του προγράμματος, με αυτοαξιολόγηση τόσο της πορείας όσο και του αποτελέσματος.

Αυτή τη στιγμή ξεκίνησε η υλοποίηση του σχεδίου από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, ευελπιστώντας και στην ενεργητικότερη συμμετοχή του Δήμου Καβάλας.

Στο φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί παρουσιάζεται το έργο που έχει μέχρι σήμερα συντελεσθεί.

Ο διευθυντής    

Ζωγραφιές των μαθητών για τη σχολική αυλή

 

Στατιστικά Ιστοσελίδας
Σήμερα 89
Χθες60
Τη βδομάδα 149
Προηγούμενη βδομάδα 273
Το μήνα 2558
Προηγούμενο μήνα 1194
Σύνολο 1617566
Σύνολο Χρηστών3
Χρήστες 0
Επισκέπτες 3
Σύνδεση

Ανακοινώσεις Σχολείου
Τα πιο Δημοφιλή...
Πρόσφατες Ενημερώσεις