Αρχαιολογικό μουσείο Καβάλας

12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρβάλης

 

Μες το μουσείο περπατώ το παρελθόν αναζητώ

Μια επίσκεψη «διαφορετική» στο αρχαιολογικό μουσείο Καβάλας.

mouseiokavalas1.jpg

Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα επιστημονικά και παιδαγωγικά δεδομένα η παρεχόμενη εκπαίδευση σταδιακά διαφοροποιείται με σκοπό τη βελτίωσή της. Προτείνονται νέες μέθοδοι διδασκαλίας που δίνουν έμφαση στην αυτενέργεια του μαθητή. Επίκεντρο της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται ο ίδιος ο μαθητής και οι ανάγκες του. Παράλληλα αναγνωρίζεται η ανάγκη σύνδεσης του σχολείου με την κοινωνία. Το σχολείο παύει να είναι ένα κλειστό σύνολο ανθρώπων αποκομμένο από την υπόλοιπη κοινωνία. Βγαίνει από τους τέσσερεις τοίχους του και αναζητεί τη γνώση κι έξω από αυτό. Κάθε χώρος μπορεί να συμβάλλει επικουρικά στην κατάκτηση της γνώσης από τα παιδιά, μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για το ταξίδι των παιδιών προς τη γνώση.

 

mouseiokavalas2.jpgΟι αρχαιολογικοί χώροι λόγου χάριν και ιδιαίτερα το αρχαιολογικό μουσείο Καβάλας είναι σε θέση, μέσα από μια ολοκληρωμένη και σχεδιασμένη εκπαιδευτική διαδικασία, να συμβάλλει στην ενίσχυση της πολιτιστικής συνείδησης των μαθητών καθώς και της συναισθηματικής και αισθητικής καλλιέργειάς των. Προς το σκοπό αυτό  το 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρβάλης  επισκέφθηκε το μουσείο της πόλης μας  έναν χώρο απίστευτου πλούτου και γνώσης, στο πλαίσιο ενός σύντομου προγράμματος μουσειακής αγωγής. Οι στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος διακρίνονταν στους γενικούς που αναφέρονταν στην εξοικείωση των μαθητών με το χώρο του μουσείου και στην ανάγκη να κατανοήσουν την αξία του, και στους πιο ειδικούς που είχαν σχέση με το έκθεμα που ασχολήθηκε ιδιαίτερα κάθε ομάδα μαθητών.

 

 

mouseiokavalas3.jpgΣυμμετείχαν όλες οι τάξεις του σχολείου. Το πρόγραμμα που σχεδιάσθηκε περιλάμβανε τρεις φάσεις:

Α) Η πρώτη αφορούσε την προετοιμασία των μαθητών στο χώρο του σχολείου για την επίσκεψή τους στο μουσείο.

Β) Η δεύτερη περιλάμβανε την ίδια την επίσκεψη στο μουσείο και

Γ) Η τρίτη, η αξιολόγηση, έγινε από κάποιες τάξεις στο χώρο του μουσείου και από κάποιες άλλες στο σχολείο.

Βασική επιδίωξη δεν ήταν να εξαντληθούν όλες οι πληροφορίες σχετικά με τα εκθέματα του μουσείου, αλλά να κινητοποιηθούν τα παιδιά, να δουν την επίσκεψη στο μουσείο ως ευκαιρία για δράση και ανακάλυψη. Οι μαθητές του σχολείου, σεβόμενοι κάποιους απλούς βασικούς κανόνες και όρια, υλοποίησαν διάφορες δραστηριότητες στο χώρο του μουσείου. Στις δραστηριότητες περιλαμβάνονταν επίλυση γρίφων, αναζήτηση εκθεμάτων, θεατρικό παιχνίδι, καλλιτεχνική δημιουργία (ζωγραφική), συμπλήρωση φύλλων εργασίας που αφορούσαν πληροφορίες για τη χρήση, το υλικό, τη σύγκρισή του με τη σημερινή εποχή και την τοποθέτηση του εκθέματος στην ιστοριογραμμή, παρουσίαση των εκθεμάτων στους συμμαθητές τους. Με τα φύλλα εργασίας, που είχαν σχεδιασθεί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου με τέτοιον τρόπο ώστε να δημιουργούν εσωτερικά κίνητρα για μάθηση αναπτύχθηκε το ενδιαφέρον των παιδιών για θέματα που  συνδέονται με την πολιτιστική κληρονομιά και με την ιστορική εξέλιξη των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, δοξασιών και συνηθειών.

Μετά το τέλος της επίσκεψης οι μαθητές με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών μοιράσθηκαν τις εμπειρίες τους και όσα βίωσαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους. Αυτό που φάνηκε από την όλη διαδικασία ήταν ότι η επίσκεψη αυτή ήταν διαφορετική από άλλες, κατά την άποψη των παιδιών, και σε κάθε περίπτωση ανταποκρίνονταν στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους.

Ο Διευθυντής του Σχολείου

                                                                                 Ιωσηφίδης Αλέξανδρος 

Στατιστικά Ιστοσελίδας
Σήμερα 31
Χθες60
Τη βδομάδα 91
Προηγούμενη βδομάδα 273
Το μήνα 2500
Προηγούμενο μήνα 1194
Σύνολο 1617508
Σύνολο Χρηστών4
Χρήστες 0
Επισκέπτες 4
Σύνδεση

Ανακοινώσεις Σχολείου
Τα πιο Δημοφιλή...
Πρόσφατες Ενημερώσεις